sábado, 9 de mayo de 2015

Cazando costaraños

Los pollos de mayo Numenius phaeopus son llímicolas de bon tamañu que paren en grandes báramos peles tierres de Gozón nel so viaxe de retornu a les zones donde críen.  El so sitiu preferíu ye la playa Bañugues y los praos al rodio.

Los zarapitos trinadores Numenius phaeopus son limícolas de buen tamaño que se detienen en bandos grandes por las tierras de Gozón durante su viaje de retorno a las áreas donde se reproducen. Su lugar favorito es la playa de Bañugues y los prados en torno a ella.



Nestes parades los pollos comen abondu y cueyen fuerces pa poder seguir col so viaxe. Na playa gusta-yos comer pente les peñes, y equí la presa que suelen prindar ye un cangrexu, el costaraño o sapa Pachygrapsus marmoratus. Güei pude agüeyar a uno faciéndolo, y saca-y tamién estes semeyes.

En estas paradas los zarapitos se alimentan bien y cogen fuerzas para poder continuar su viaje. En la playa les gusta comer entre las rocas, y aquí la presa que más capturan es un cangrejo, el cangrejo corredor o zapatero Pachygrapsus marmoratus. Hoy pude ver a uno mientras lo hacía, y obtener unas fotografías.


 Esta primavera los pollos de mayo fueron más escasos que nunca. Fai años podíen vese báramos de más de 200 o 300 aves na última decena d'abril, y esti añu malapenes pasaron de 50.

Esta primavera los zarapitos trinadores han sido más escasos que nunca. Hace años se podían ver bandos de más de 200 o 300 aves en la última decena de abril, y este año apenas pasaron de 50.



1 comentario:

  1. Q años aquellos,cuando adicaben en Bañugues milenta algaravanes. Por ciertu, el primero en caer na cuenta q eqí había la d coyer a lo cabero de mayu, foi l'autor desti blog tan prestosu (José A. G. Cañal).

    ResponderEliminar