domingo, 23 de febrero de 2014

Cenizu

El cenizu Prunella modullaris ye un páxaru abondante n’Asturies, dende la costa hasta la montaña. Non ye cenciello atopalu, porque ye discretu, con tonos apagaos, cardosu pembaxo y apardau pel llombu, asemeyáo al gurriapu. Nel cantu paezse a la cenriquina.

El acentor Prunella modularis es un pájaro que abunda en Asturias, de la costa a la montaña. No es fácil de encontrar, dado que es discreto, de tonos apagados, marrón por debajo y pardo por el lomo, semejante al gorrión. En el canto se parece al chochín.


Agora nel iviernu el cenizu ye un paxarín calláu, non cancia y pasa desapercibíu. Alcuéntrase cerca los maizales y tierres de llabor, porque tien más fácil atopar la comida. Nes zones costeres, como el conceyu de Gozón, entamen la cría nel mes d’abril, nes sebes y bardiales onde vive. Fae dos puestes al añu.

Ahora en invierno el acentor es un pájaro silencioso, no canta y pasa desapercibido. Se encuentra cerca de los cultivos de maíz y tierra de labor, donde tiene más fácil encontrar comida. En las áreas costeras como el concejo de Gozón empiezan a criar en el mes de abril, en los setos y zarzales donde vive. Hace dos puestas al año.



El cenizu de les semeyes atopelo en Antromero esti mes de febreru.

Este acentor de las fotos lo encontré en Antromero este mes de febrero.

1 comentario:

  1. Tiene unos matices que lo hacen muy guapo, a mi me gusta mucho encontrarlo. Un saludo

    ResponderEliminar